نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با اشاره به الگوهای استاندارد بین المللی در حوزه صادرات و واردات گفت: واردات صحیح مواد اولیه در چاپ بسته بندی می تواند به رقابت در تولید، حفظ کیفیت و قیمت ، اشتغالزایی و نهایتا اقتصاد کلان کشور کمک شایانی نماید.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مهندس سعید بهنام جومدیر باتجربه و با سابقه سلطان چاپ با اعلام کاهش تولید چاپخانه های چاپ بسته بندی با توجه به عدم رقابتی بودن سلفون مورد نیاز توسط تولید کنندگان داخلی گفت: با توجه افزایش چندین باره قیمت بزودی مجددا قیمت سلفون BOPP رشد دیگری را تجربه خواهد کرد و این در حالی است که مواد پایه این محصول تولید ایران است!

مهندس بهنام جو افزود: با نگاهی به الگوهای استاندارد جهانی در این مواقع با آزاد سازی واردات دو اتفاق قابل توجه روی می دهد، ابتدا امکان تولید و تهیه مواد اولیه برای چاپخانه های این بخش و در ادامه امکان رقابت برای تولید کندگان فیلم های انتعاف پذیر که موجب افزایش کیفیت و حتی ایجاد بازارهای صادراتی برای تولید کنندگان این بخش از صنعت.

وی ادامه داد: بیش از دو دهه است که تولید کنندگان فیلم های انعطاف پذیر داخلی مورد حمایت دولت و از عوامل اصلی جلوگیری از واردات این مواد اولیه هستند و شاید اکنون بهترین زمان برای ایجاد یک شرایط رقابتی و آنها باشد.
با آزاد سازی واردت فیلم های پلیمری علاوه بر ایجاد رقابت برای تولید کنندگان این فیلم ها فضای بسیار مناسبی نیز برای رشد و توسعه چاپخانه ها بخش بسته بندی فراهم خواهد آمد.

مدیر سلطان چاپ با اشاره به سایر مواد اولیه مود نیاز در بخش چاپ بسته بندی گفت: فیلم های پلیمری را باید اصلی ترین مواد اولیه در این بخش دانست و جالب اینکه با افزایش قیمت متعاقبا شاهد افزایش قمیت مرکب، چسب و سایر مواد مصرفی تولید داخل هستیم که در این بخش نیز می توان با آزاد سازی محاسبه شده واردات فضایی رقابتی ایاجاد نمود.

وی افزود: با توجه به ارزش افزوده تکنیکال در بخش چاپ بسته بندی، واردات محاسبه شده می تواند توسعه ایی پایدار برای صادرات صنایع چاپ و بسته بندی ایجاد نماید که توازن اقتصادی بهتری برای کشور بهمراه خواهد داشت.

همچنین، سعید بهنام جو نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران از برگزاری نشست تخصصی کارگروه چاپخانه های انعطاف پذیر این اتحادیه طی هفته آینده در اتاق بازرگانی خبر داد.

۲۱/۷/۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.