رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به ارزان شدن کاغذ نسبت به اوایل سال ۹۸ گفت: اگر توزیع کاغذ از تحت سیطره دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شود و نهاد ها و ارگانهای دولتی تنها نظارت بر توزیع را داشته باشند می توانیم بر قیمت کاغذ نظارت کنیم.

سید حسین میرباقری رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا اضافه کرد: کاغذ در کشور توسط دو کارخانه تامین می گردد که تنها می تواند ۱۰ درصد نیاز داخلی را تامین کند؛ لذا مابقی نیاز کشور از کشورهای یمن، اندونزی و هند تامین می شود که کاغذ کشور اندونزی از درجه مرغوبیت بهتری برخوردار است.
وی با اشاره به ارزان شدن کاغذ نسبت به اوایل سال ۹۸ ادامه داد: اگر کلاً توزیع کاغذ از تحت سیطره دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شود و نهاد ها و ارگانهای دولتی تنها نظارت بر توزیع را داشته باشند می توانیم بر قیمت کاغذ نظارت کنیم.
میرباقری افزود: این موضع در بازار کاملاً محسوس است تا آنجا که کاغذ ۷۰ گرمی بندی ۵۳۰ تومان با کنترل به ۳۳۰ تومان رسید، لذا اگر توزیع کاغذ کاملا به بخش خصوصی واگذار می شد قیمتها از ۱۴۰ هزار تومان به یکباره به ۵۴۰ نمی رسید.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا اظهار داشت: از آنجایی که مهمترین بخش تشکیل دهنده کاغذ ، چوب است و در کشورمان از منابع طبیعی محدودی برخوردار هستیم، لذا در تامین مواد اولیه کاغذ کاملاً با مشکل مواجهیم که با توجه به این نکته مهم و جمعیت بالای کشور ، ۹۰ درصد نیاز داخلی را از خارج وارد می سازیم به این معنا که واردات کاغذ در وسعت زیادی صورت می پذیرد.
سید حسین میرباقری در ادامه با اشاره به نیاز وجود تکنولوژی های جدید برای جایگزینی در تولید کاغذ گفت: با توجه به اینکه مواد اصلی تشکیل دهنده کاغذ از چوب درختان است و نیاز به کاغذ در جهان هر روز بیشتر می شود؛ لذا جایگزین تکنولوژی های جدید برای تهیه کاغذ ضروری است، بتازگی چندین کارخانه با مواد اولیه ای مانند سنگ آهک مبادرت به تهیه کاغذ کرده اند که جزو اصلی تشکیل دهنده کاغذ می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.