بهمن پورمند فعال صنعت چاپ و نایب رئیس پیشین اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی صنعت چاپ گفت: متاسفانه برخی از فعالان این صنعت نتوانسته‌اند تسهیلات ۱۲ درصدی وزارت کار را دریافت کنند‌.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حدود دو ماه پیش در جلسه‌ای که به نیابت از اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با معاون فرهنگی وزیر ارشاد داشتم این موضوع مطرح و مقرر شد که چاپخانه‌داران نیز بتوانند از تسهیلات ۴ درصدی که در سامانه تحفه عرضه می‌شود بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نرخ‌گذاری خدمات چاپ در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: دو ماه است که نرخ جدید خدمات چاپ با توجه به گرانی مواد اولیه تعیین شده است و با توجه به نرخ تورم و مواد مصرفی‌‌، خدمات چاپ بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است.

پورمند تصریح کرد: اما متاسفانه واحدهای چاپی چندان این نرخ تعیین شده را جدی نگرفته‌اند‌ و این نرخ‌ها را رعایت نمی‌کنند.چرا که در یک بازار رقابت ناسالم قرار دادیم و فعالان چاپ تمایل دارند که سفارش موجود را حفظ کنند ولو با نرخ پایین و درصد سود بسیار اندک.

نایب رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تصریح کرد: نرخ‌گذاری که توسط اتحادیه انجام می‌شود،‌ ضمانت اجرایی ندارد،‌ تنها واحدهای چاپی باید نرخ بالاتر از آن را اعمال نکنند و یا اگر اختلافی پیس آید ما بر اساس نرخی که اعلام شده تصمیم می‌گیریم.

وی می‌گوید با توجه به نرخ مواد اولیه‌، هزینه کارگر و … اینکه چاپخانه‌ای نرخ خدمات خود را افزایش نمی‌دهد تنها یک دلیل دارد و آن کمبود سفارش است،‌ وقتی حجم سفارش بالا باشد،‌ مطمئنا این اتفاق نمی‌افتد./تسنیم

۲۰/۸/۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.